“Bazı fikirlerin kolaylıkla kabul edilmesi, yayılması; insanların çoğunun kendi muhakemeleri üzerine kurulmuş bir fikre sahip olmak imkânından yoksun bulunmalarındandır”
- Gustave Le Bon
Güçlü manipülatörler çoğunlukla yakın çevremiz, tanıdıklarımız, çok sevdiklerimiz ve güvendiklerimiz olduğu için bu noktada haklı olduklarını kabul ederiz, her şeyi tabii ki bizim iyiliğimiz için yapmış olduklarına inanırız, başka türlüsünü onlara konduramayız çünkü.
“Şeytanın en büyük hilesi insanları aslında var olmadığına inandırmasıdır” derler ya. Manipülatörlerin de en güçlü silahları “Her şeyi senin için yaptım, ben iyi biriyim” savunmasıdır.