Allah'ın sâlih ve sâdık kullarıyla beraberlik, manevi bir hazine değerindedir. Bunun aksine, Allah'ın sevmediği, batılın esiri olan gayr-i müslimler ve nefsaniyetin kulu kölesi haline gelmiş olan gafillerle beraberlik de, ruha zehir saçan manevi bir felakettir.
Hallerde sirâyet özelliği vardır. Nasıl ki kainatta gözle göremediğimiz bir takım ışınlar var; alfa ,beta, gama, mor ötesi ışınları vs... Kalpten de bir takım, göremediğimiz fakat tesirine şahit olduğumuz ışınlar çıkıyor. Bunların müspetine "feyz" ve "ruhaniyet"diyoruz, menfîsine ise "gaflet"ve "kasvet"diyoruz.
İbn Arabi hz,
*"Bir beladan kurtulmak için yollar vardır.*
*Fakat yolları yaratan da Allah’tır.*
*Öyleyse yollardan önce Allah’a yönelmek lazımdır. " der..*
*Allah istemezse düz yolda kaybolursunuz.*
*Allah isterse dağlar tepeler yol olur...*
Allah'a yönelin...