Bir ses bile çıkmaz mı kimseden! Neden kimse kimseye bakmıyor, konuşmuyor, umursamıyor?.. Kimsenin ne acısı ne de sevinci diğerinin zerre umurunda değil.. Bu nasıl bir dönüşüm aklım almıyor. Sabahtan beri iki kelimeyi doğru düzgün dökmedi kimse dilinden. Ben mi anormalim de onlar normal. Ya sürekli bu soruyu sorduruyorlar bana. O kadar aykırı ve iğreti hissettirilebilir mi bir insan. Sonra gel de depresyona girme. Kimse kimsenin umurunda değil. Evet kimse kimsenin umurunda değil!.. aklım almıyor.. kopan ne? Ya da bağ denen şey fark etmediğim hangi zamanın çöplüğüne karıştı veya bir rüya mıydı?
Feraye
Ez ji xew rabûm, gulfiroşek dî,
Pir gelek şa bûm, gul bi dil didî.
Gul bi dil didî.
...
Uykudan uyanınca bir gül satıcısı gördüm
Çok mutlu oldum çünkü gönül verene gül veriyordu
...
Cegerxwin