Savaş en başta en zavallıları en nazlıları götürüyor. Bunların her biri kendilerine nice ümit bağlamış ana evladı. Bunları bu hâle kim koydu? Kim bunun sorumlusu? Kimin üzerine kesilecek bu hesap?
Binlerce insan günlerce bekleşip duruyor. Kimden ne bekliyorlar? Ailesinden sağlıkla dolu olarak teslim aldığı askerinin refakatine içi boş çinko tabut veren, ordusunu beslemeyen,sevk edemeyen,ona bir cephe gösteremeyen hükümetin yardım elini mi?
Savaşı saldırmacı ve savunmacı olarak ikiye ayırsak bile onun gerçeği değişmiyor. Çünkü savaş, yakıtı masumların kanı, barikatı onların bedeni olan bir motordur.