Yine bir oturuşta okuduğum bir #mitchalbom kitabı. Hayatta kontrol edebileceğimiz tek şeyin niyetimiz olduğunu ben sık sık düşünürüm zaten yaşadığım onca şeyden sonra. İnsanın seçebileceği 2 şey var bana göre. İyi ya da kötü olmak... Bütünüyle değil. Her olay karşısında parça parça. İnsan bir dakika sonra ne yaşayacağını, geleceğini bilmiyor ki ona göre davranışlarına ve düşüncelerine yön versin. Biz kendi planlarımız doğrultusunda adımlar atıyoruz. Buna rağmen ulaştığımız noktalar, çoğu kere hayatın bizi getirdiği yer oluyor, ayaklarımızın değil. Bazen kendimizi durup dururken, ya da iyi bir şeyler yapmaya çalışırken, hiç istemediğimiz olayların, durumların ya da kişilerin karşısında buluveririz. Hiç aklımızda yokken niye böyle oldu, neden bunu yaşadım deriz. Ben kaderci bir insanım. Sonucu ne olursa olsun, her şeyin Allah’ın takdiri ile gerçekleştiğine inanıyorum. Benim niyetim iyi olduktan ve öfkeme esir olmadıktan sonra yaptığım şeylerin sonucuyla ilgilenmem. Elbette içinde bulunduğumuz toplum ve çevremizdeki insanlar çoğu kez bizi suçlu hissettirse ve gardımızı düşürse de... Aslında öyle değil. İşte kitapta da bunlardan bahsediyor. Biz buna kader diyoruz.