Farklı olmak herkesin isteği fakat kendi istediğimiz farklılıkları çocuklarımızın uiüzerinde denememeliyiz bence. Geçen günlerde bir akrabam doğum yaptı Allah ona bir erkek oğlan nasip etti. Benden çok farklı bir isim var mı aklımda diye sordu. Ben de var hemde dünyada tek olacak dedim. Yazık garibim çok sevindi. Bende hemde Kuran-I KERİMDE de geçiyor dedim. Ve neticede ŞEYTAN dedim. Allah iyiliğini versin diye kızdı ama sonra ne dediğimi anladı. Normal alaade bir isim vermeye karar verdi. Ve normal isimler varken dağ, kaya, nehir, göl, gölet, baraj, vadi, güneş, ay, yıldız, zeytin vs. Gibi isimlere ne hacet. Birde şu aleyna ve ileyna lar varya. Aleyna Arapça da üzerimize anlamında ileyna da bize anlamında bildiğimiz harf ve zamir den müteşekkil kelimeler. Yani bu gidişle (aleyna) taş(ileyna) yağmasa iyi.
Çocuklar için ilerde anlamını duyunca utanç kaynağı olmayacak bir isim vermek ebeveynler üzerine bir sorumluluk.