H.tugce

H.tugce
Allah tan korkuyorum diyenlerden bolca bolca korktuğumuz bir zaman
Buda son atarlı gönderim olsun; Daha ne diyim ki ben sana Ateşte boğul Suda yan!
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Herkes bir parça götürür giderken. Kimileri derdinden faydalanır. Kimileri sevginden. Kimileri çaresizliğinden yakalar. Kimileri güveninden. Eksilmişsin, üzülmüşsün kimin umurunda. Kimileri sırtından vurur. Kimileri yüreğinden...!
Aramız bozulmasın diye uğraştığım herkes bencilleşti. Zor zamanında yanına koştuklarım nankörleşti. Yüzüne gerçekleri vurmayıp, susmayı tercih ettiğim herkes kendini haklı zannetti... İnsanlar böyledir, mesafe iyidir...
Ekonomi yönetimi kendi başına bağımsız finans oyunları ile yönetilen bir şey değil. Tek başına Merkez Bankasının hakkından geleceği bir şeyde değil. Dolar bir anda 7,79'dan 7,97'ye fırladı. Neden? Merkez Bankası faizi sabit tuttu diye! Peki TL nasıl değerini korur veya değerli olur? Top yekün bir ülkenin; sosyolojik, psikolojik, kültürel, ahlaki, istihsali, ticari, istihlaki, iktisadi, sarfiyatı, durumu ile ilgilidir. Tek başına ekonomi yönetimi diye bir şey yoktur. Şöyle bir örnek ile anlatalım; Bir ev var. Evin bir aile reisi var. Adam ekonomi planı, programı, gelir gider dengesi yapmaya çalışıyor. Ancak; Evin oğlu çalışmıyor. Sağda solda gezip tozuyor. Evğn kızı süspüs derdinde okumak istemiyor. Çalışmak istemiyor. Evin hanımı gün yapıyor. Pasta, börek, kısır yeme derdinde. Dedikodu peşinde. Evin gelini sürekli bana altın alın, ev alın hayatını garantiye alın derdinde. Evin babası çalışıyor, çabalıyor. Bilgisi, zekası deha. Belirli bir kazancı var. Fakat yanlış işler de yapıyor. Dedesinin ve babasının verdiği senetler ve sözler var. Yaptığı sözleşmeler var. Eli kolu bağlı. Bu durumda ne yapabilir. Toplum içinde o aile, baba ne yaparsa yapsın, sürekli itibar kaybeder. Komşuların gözünde küçük düşer. Ülke ekonomisinde böyledir. Her şeyden önce biz tarım ülkesiyiz. Önce çiftçinin önünü açacağız. Şeker fabrikaları yatıyor. Şeker pancarı ekmek kota ile yasaklanıyor. Amerika'dan mısır nişastası ithal ediyoruz. Bu örnek herseyi anlatıyor zaten. Fazla uzatmaya gerek yok.
Ben sizlerin, korkaklığınıza " ölçülü davranış" kılıfını geçirip, yarım bıraktığınız her şeyi, sonuna dek götürmekten başka bir şey yapmadım.