İnsanların asla değişmediğini öğrenmiştim bile. En yıkıcı savaşlar dahi onları değiştirmiyor. Bir kimse inanç ve alışkanlıklarını yerleşik bir hale getirdikten sonra onları söküp atması çok güç oluyor. Dahası, tüm o ahlaki zayıflıklar, temel itkiler - dalaverecilik, boşvermişlik, entrikacılık - felaketlerden sonra yok olmuyor, hatta bunu söylemek bana utanç veriyor ama, sanki daha da güçleniyor.