Ortalık kendini biliyor sanan, yarım akıllı câhillerle dolu. Öyle bir câhillik çeşidi ki bu; "Cahil olduklarına işkenceyle bile inandıramazsınız onları!" Konuşanı da dinleyeni de helak ediyor, sadece dinlemeyen kurtarıyor ruh sağlığını!
Modern dünya, bilemediğimiz konular hakkında sesli olarak geviş getirmemize "yorum" diyor..
Yorumlar yanlış, referanstan uzak kaynak gösterilmeden yapılmış ve kabul görmemişse "kişisel yorum" ya da "Bence, bana göre, benim fikrim!" diyerek geçiş tiriyoruz.
Ahir zamanda "Bilmiyorum" diyebilmek cesaret ister. Bize en uzak konuda bile konuşamadığımız an rütbelerimiz sökülüyor, karizmamız çiziliyor, acısına katlanacak yüreğimiz yok! Bilemediğimiz sorulara bile"Emniyet, Ümm, Eee..." efektleriyle zaman kazanarak düşünme payı bırakıp çene yapıyoruz.