Modern insanda "suçluluk duygusu"var, "günahkarlık yok. Oysa biliyoruz ki; "Suçluluk duygusu"intihara götürür, "Günahkârlik hissi" ise tövbe, kulluk ve tevazuya götürür. Nefs'i emmare; "Kendinden hoşnut, benci nefs" Ancak tövbe ve terbiyeyle tedavi olur. "suçlulk duygusu"nda "Ben bunu hak etmedim"; "gühahkârlık hissi"nde ise; "Ben kendi nefsime zulmedenlerden oldum" çıkıyor. Gördüğünüz gibi, birinde kibir ötekinde tevazu var.