Düşünün ki bir ilim adamı ömrünü vererek bir fikir sahibi oluyor, sonra onu bir kitleyle paylaşırken karşısına liseliler çıkıp "Hayır, öyle değil, bence böyle, ben böyle düşünüyorum.." diyebiliyorlar.
Niçin? Çünkü herkesin fikrine saygı duyma dini yarattılar. Biri çıkıp "Bence şöyle..." deyince konu hakkında ehliyeti var mi yok mu diye bakmadan herkesi herkese onaylattıriyorlar! Zihin jimnastiği, reddetme, fikrini ilân etme hakkı, itiraz ederek kendini ortaya koyma hâli, kurulan kişiliklerin en büyük silâhları... Allah'ın, doğanın, kültürlerin ortaya koyduğu hakikatlerin yerini kişilerin hakikatleri aldı.