Şimdi çocuklar çoğu defa evlerinin bitişiğinde hazır buluyorlar okullarını. Ama çalışmıyorlar, derslerden kaçmanın telaşını yaşıyorlar, başarı göstermiyorlar, bu büyük nimetin kıymetini bilmiyorlar. Bu ülke, sadece Nurullah Genç'in hikâyesiyle değil, binlerce hikâyeyle dolu. Ne sıkıntılar içerisinde yeniden ayağa kalktı devlet ve millet. Çocuklarımızın bunları çok iyi öğrenmesi lazım. Onlardan kalbimin sesini duymalarını istiyorum: Çoğunluğunuzun yakınında okul var, kaloriferli. Buzlar içerisinde yürümüyor, kimsenin sırtına binmiyor, babanızın bıyıkları ve kaşlarından buz parçaları koparmıyorsunuz. Çantanızda her şeyiniz var. Eve gelip sıcak yemeğinizi yiyebiliyorsunuz. Lütfen bunların kıymetini bilin ve çalışın. Çalışın ki milletimiz dünyanın adaleti temsil eden en büyük devletine ulaşsın yeniden.