Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

ilim irfan

Baba bana kızma evet sizlerin üzerimde hakkı var ama ben Leyla'ya aitim insan anne ve babasına da aittir evet evlatlarına akrabalarını ve sevdiklerine de... Her erkek biraz Hz Ademdir baba her kadın da biraz Havva Hz Adem'in anne ve babası yoktu ama havvası vardı Havva annemizin de adem'i Onun için bizler çok huzursuz bir biçimde ebeveynimiz ve diğerlerinden çok havalarımıza ademlerimize ait hissederiz kendimizi Bilirim Leyla da bana ait hisseder kendini ruhum bunu söylüyor
Sayfa 124Kitabı okudu
Reklam
Bir Gül Yarası
Leyla çiğ düşmüş kıpkırmızı bir gülü kadeh tutar gibi alıyor eline O bembeyaz güvercine benzeyen ellerde gül Mecnun 'un kalbi oluyor Mecnun kalbidir şimdi Leyla'nın elindeki mecnun'un kalbi delik deşik kanıyor Leyla eğiliyor güle koklamak için Gülün rengi vuruyor Leyla'nın yanaklarına Mecnun kendine hakim olamıyor daha fazla aşkını acısını hasretini kahrını duyulur duyulmaz bir sesle "ruhum' diyerek bırakıyor havaya Leyla'nın gözleri büyüyor Elini göğsüne götürüyor Leyla Leyla'nın dermanı kesiliyor büyük büyük gözlerle çevreye bakıyor "imkansız mı" diyor içinden ama gerçek olmasını ne kadar da istiyor ne kadar da istiyor onu görmeyi ve "ruhum "demeyi
Allah resulü buyurdu : ümmetimden iki grup insan var ki onları iyi olurlarsa toplum da iyi olur onlar kötü olurlarsa toplum da kötü olur: yöneticiler ve ilim adamları

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Kadınların en faziletlisi kimdir sorusuna Hz Ayşe validemiz konuşurken patavatsızlık etmeyen erkeklerin aldatmasına kanmayan kalbin yalnız kocasına verip onun için süslenen ailesine ve namusu koruyan kadındır cevabını vermiştir
Hz Ayşe kur'an-ı Kerim okuyuşunda konuşmasında duruşunda ibadetlerinde Zahidlik belirtisi olan yalnız ölü gibi cansız bir adamı gördüğünde bu kimdir diye sorar. oradakiler bu zahit bir kişidir dediklerinde Ayşe validemiz Ömer Bin hattab da zahididi ancak konuştuğunda sözü dinlenirdi yürüdüğünde seriydi Allah için birine vurduğunda onu mağlup ederdi diyerek zahitliğin cansız gibi davranmak olmadığını belirtti
Reklam
Seninle ilişkimi basitçe senin hatalarınla açıklayarak işin kolayına kaçtığımı savunabilirsin fakat asıl ben senin görünüşteki çabalarına karşın ,kendini zorlamadığına ,aksine daha çok kendine yarar sağlayan bir tavır sergilediğine inanıyorum. öncelikle sen de bütün suçu ve sorumluluğu üzerinden atıyorsun bu konudaki yöntemimiz aynı
Güneş herkes aynı ışığı dağıttığı halde kuvveti ellerinde tutanlar bizim ondan kendileri kadar istifade etmemize hayret ediyorlar buna müsaade etmek istemiyorlar zannediyorlar ki herhangi bir tesadüfün bugün kuvveti onlara vermiş olması bizim bu havayı daha az teneffüs etmemiz bu güneşi daha az ısınmamız için bir sebeptir
Bazı gece uyuyamazsın içinden uykuya alıp götüren bir bir derdin vardır yarın karşılaşacağını ve önünde ezileceğini bildiğin birçok derdin vardır.yakıcı bir güneşin ışığı gibi gözlerine vurur seni uyutmaz sen yorgun bitkin bir dakika kendini unutabilmek için çağreler ararsın kalbinin etrafında gürültü yaprak sana uykuyu haram eden bu düşünceleri bir an olsun kafandan çıkarmaya karar verir 100'e kadar sayar yahut gözlerine sabit bir noktaya dikerek hiçbir şey düşünmezsin yavaş yavaş tatlı bir dalgınlık vücuduna yayılmaya başlar adeta her tarafını yumuşadığını duyarsın fakat bu anda kafandan zorla çıkarıp attığın düşünceleri dışarıda tutan eller de yumuşar ve bir sandalın altındaki deliği kapatan tıkaç oradan alındığı zaman sular nasıl deli gibi içeri dolarsa bu düşüncelerle tekrar kafanı hücum ederler sen kalbin şiddetle çarparak uyanırsın aynı azap yeniden başlar seni asıl harabeden şimdi uyusan bile yarın akşam bu işkencenin gene tekrar edeceğim hiç bitmeyeceğini bilmektir o zaman gözlerinde bir uyku tüter. öyle bir uyku ki ne çarpıntısı vardır ne de yarını... yorgun vücudun böyle boylu boyunca yatıp dinlenecek ve hiçbir düşünce hiçbir dert sana gelmeye yol bulamayacaktır işte ölüm bu uykudur geceleri gözlerini kapayamayanların aradıkları uzun ve rüyasız uyku.
Benim tek bir tutkum var ,öylesine çok acı çekmiş ve mutluluğu hak etmiş olan insanlık adına, ışık tutkusu .Ateşli karşı çıkışım ruhumun çığlığından başka bir şey değil. Beni ağır ceza mahkemesine çıkarmayı göze alsınlar ve soruşturma gün ışığında apaçık yapılsın
Aşk nedir ?
Raif ile Maria aşktan anladıkları tarihlerini anlatırken Raif şöyle der : İçinde hakikaten sevmek kabiliyeti olan bir insan hiçbir zaman bu sevgiyi bir kişiye İnhisar ettiremez ve kimseden de böyle yapmasını bekleyemez ne kadar çok insanı seversek asıl sevdiğimiz bir tek kişiyi de o kadar çok ve kuvvetli severiz aşk dağıldıkça azalan bir şey değildir Maria ise şöyle der : Benim beklediğim aşk başka o bütün mantıklarının dışında tarifi imkansız ve mahiyeti bilinmeyen bir şey .Sevmek ve hoşlanmak başka, istemek ,bütün ruhuyla bütün vücuduyla her şeyi istemek başka aşk bence bu istemektir mukavemet edilmez bir istemek!
Sayfa 107Kitabı okudu
Reklam
Hz.Osman'ın Vasiyeti
Hz Osman şehit edildikten sonra evindeki dolabı arandı dolabında vasiyetnames ile karşılaştılar. Nizamülmülk'ün bilgisine göre vasiyetnamesinin arkasına şu mısralar yazılıdır "Kişi nefsini ihmal etse de fakirlik canına yetse de Gönül tokluğu başkalarına muhtaç olmaktan kurtarır Güçlüklerle karşılaştırma sabret bunlar senin güzelleştirir Güçlüklerin ardından kolaylıklar gelir Zamanı karşılaştırmayan kederleri tanıyamaz Gelecek günlerin neler sunacağı bilinmez."
Sayfa 331Kitabı okudu
Hazreti Osman saflar arasındaki boşluk ve düzensizlikten çok rahatsız olurdu safların iyice düzgün olmasın özen gösterirdi iki kişinin arasında boşluk varsa onları ismi ile uyarıp birbirinize yanaşın birbirinize yapışın derdi. Geride kalanları ileri çıkar ileride olanları geri çekilmeleri için uyarırdı bundan duydu rahatsızlığı şöyle dedi getirirdi: Cemaatte geride saf tutmak isteyenlere Allah da Celle celalühü geride bırakır
Sayfa 147Kitabı okudu
Yıldız Sisi dediğimiz galaksinin tamamı 90.000 ışık yılı genişliğinde yani ışık galaksinin bir ucundan öbür ucuna ancak 90.000 yılda gidiyor .Samanyolu'nda bizim güneşe uzaklığı 50.000 ışık yılı olan bir yıldıza baktığımızda 50.000 yıl öncesini görüyoruz yani uzaya baktığımızda aslında geçmişe bakmış oluyoruz evrenin şu andaki durumunu hiçbir zaman bilemeyiz yalnızca daha önce nasıl olduğunu bilebiliriz başımızı kaldırıp binlerce ışık yılı uzaktaki bir yıldıza baktığımızda aslında uzay tarihinde binlerce yıl geriye giden bir yolculuk yapmış oluyoruz
Sayfa 567Kitabı okudu
Eğer sıcak bir sobayı yapışıp yanarsan doğrudan doğruya bir izlenim edindin demektir daha sonra da yandığını hatırlarsın işte buna tasavvur diyor Hume. Aradaki başlıca fark izlenimin sonraki hatırlamaya kıyasla daha canlı ve yoğun olması .Duyu izleniminin kendisini bir şeyin aslı ,tasavvur ya da hatırlamayı ise onun soluk bir kopyası gibi düşünebilirsin. Esas olarak izlenim bilinçte saklanan tasavvurun doğrudan nedenidir.
Sayfa 306Kitabı okudu
Eğer mükemmel bir varlık var olmasa mükemmel de olmazdı ayrıca böyle bir varlık olmazsa biz de mükemmel varlık tasavvuruna sahip olamazdık çünkü biz mükemmel değiliz ve bu yüzden mükemmel düşüncesi bizden kaynaklanamaz descartes'a göre. Tanrı fikri doğuştan gelmeydi bize doğarken katılmış bir fikir. Tıpkı bir sanatçının eserini imzası atması gibi diye yazmıştı descartes
Sayfa 272Kitabı okudu