Adaletsizlik bütün kötülüklerin en başında gelmektedir, Adaletsizlik devletleri yıkar toplumları mutsuzlaştırır.
Adalet medeniyete ulaşmak için en önemli erdemdir, Haksızlığın olduğu yerde adaletten bahsedemeyiz.
Adaletin olmadığı yerde üstün bir toplum, Güçlü bir devlet ve mutlu insanlar yoktur, Çünkü adalet insanın iyiliği ve toplumun daha güvenli bir yer olması ile alakalıdır!
Yönetici her zaman adaleti korumakla mükelleftir, Adaleti korumanın dışında yapılacak her eylem görevi kötüye kullanmak demektir.
Çünkü adaleti korumak; hakkı korumak, hakkı korumak ise halkı savunmaktır..