Canlılığın çeşitlenmesi sağlayan o ilk canlıların tekrar canlı çeşitliliğini tehdit eder hale gelmesi üzerine insanlık her zaman olduğu gibi bir çıkış yolu bulmaya girişir hemen.Bu çıkış yolu ise işbirliğinden geçiyor.İnsanlık işbirliği içinde olmayı gönülden istemese de bir şekilde başarıyor.Hatta uzaya giden kahramanımız başka bir canlı ile de işbirliği içine giriyor. Ve canlılığı bu iş birliği kurtarıyor.Kitap kurgu bilimden çok bilim kurgu olarak ilerliyor.Yazar her detayı adeta yaşıyormuşçasına aktarıyor.Bilimsel kısımları zorlasa da çok stresli bir kurtarma görevine hep beraber çıkıyoruz.Astronomi severler için çok güzel bir kitap.Çevirmeni de tebrik ederim.Muhtemelen yakında filmini de izleriz.