İyi ' idare ederlerse ' her şey iyi gider, kötü 'idare ederlerse' her şey çöker diye düşünülür. İşte bu nedenle bugün okullardaki öğrenciler kitap okumaz. Birkaç yeni kelime ezberler, birkaç kötü fikir edinir ve kendilerini siyaset dehası zannederler.
Tarihinden gurur duymak bana göre yok edilmesi en zor insan duygularındandır. Fakat Kedi Ülkesinin gençleri duygusuzca ülkelerine ait tarih hazinelerini satmışlardı.
Yıldızlara bakalım mesela. Bir büyük yıldızın etrafında mutlaka birkaç küçük yıldız vardır. Gök böyleyse insanlar da böyle olmalı. En önemli aydın olarak bir kişinin birkaç karısı olması gerektiğini böylece ispatlamış oluyorum.