Eckhart; "İnsan kendi bilgisinden sıyrılmış olmalıdır."derken, bununla insanın bildiklerini değil, bildiğini bilmesini unutmasını istiyor. Yani kişi bilgisini, sahip olduğu bir mal gibi görme ve bununla özdeşleşerek, bir güven duygusuna kapılma hatasına düşmemelidir.
..., okuma yazma bilmeyenlerin hafızalarının, endüstrileşmiş ülkelerin çok okuyup, çok yazan insanlarınkinden daha güçlü olduğunu görmüştüm. Bu ve buna benzer veriler beni, okumak ve yazmak olgusu, yalnızca pasif bir okuma yazma sürecinden ibaret kalırsa, insanların hayal ve fantezi kurabilme yeteneklerini zayıflatacağı inancına vardırıyor.