Bilmek bilmeyi bilmek idi; kişi kendini bilmeye,kendini tanımaya çalışmadığı takdirde, yani gerçek amacı "kendini tanımak"olmadığı takdirde ,uğraşlarının boşa gideceğini asla aklından çıkarmamalıydı.
Yani bilim nesnenin hakikatini soru konusu yap(a)maz,o nesnenin sadece neden ve nasıl yapıldığını öğrenmek ister.
Bilimin merakı özele,parçaya yöneliktir,o bütünü talep etmez;kullandığı yöntenle bütünün görülemeyeceğini bilir çünkü.