O halde bence eğitimin amacı ve odağı öğrenmeyi ögretmek ve merakı kamçılamak üzerine olmalı. Gerçekten bugün merak dış motivasyon ile öldürülürken, öğrenmeyi öğrenmeye dair okullarda pek bir sey verildiğini sanmıyorum. Zira kötü bir eğitim formatı içerisinde zamanla öğretmenler de yetersizleşiyor. Az önce anlattığımız gibi 30 yıl aynı dersi her çeşit ruh halinde anlatmak ve devam eden tekrar, yeni konuyu öğrenmek zorunda bırakmayan yapı, ögretmenin de ögrenme isteğini köreltiyor. Ögretmenler çoğunlukla bir dış motivasyona ihtiyaç duyuyor ki bu çoğunlukla maddi teşvikler olmakta. Bu hal uzun vadede öğretmenleri
de tüketen bir șey.