Bedeninizin durdurucu istese verdiği tepkiyi yorumlama biçiminizi değiştirin...
Bedeniniz sizi mücadeleye hazırladığı için nefes nefese kalıyorsunuz, kalbiniz kulaklarınızda atıyor ve avuçlarınız terliyor. Bedeninizin bu tepkilerinin amacı sizi baltalamak değil.
İç sesimizin yalnızca duygularımızı olumluya dönüştürdüğü ölçüde değer vermek hata olur. Kendimizle yaptığımız konuşmaları olumsuz olması da kendi başına kötü bir şey değildir. Canımızı yaksa da korkuyu, kaygıyı, öfkeyi ve diğer stres kaynağı duyguları küçük dozlarda da yaşamak faydalıdır.
Bir insana ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmadan akıl vermeye kalkışmak, onun özyeterlilik duygusunu -güçlüklerin üstesinden kendi başına gelebileceğin olan inancının- zedeleyebilir. Yardım istemediğimiz halde başkalarının bize yardım ettiklerini gördüğümüzde "Demek yetersiz ya da beceriksizim." sonucunu çıkarırız ve iç sesimiz bu duyguya takılıp kalabilir.