Kuzii

Kuzii
@Hesapkapanmstr
Bu hesap bazı sebeplerden dolayı @Kitaplarvehayallerim hesabına geçiş yapmıştır lütfen orayı takip edinn♡
8/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2022 69. kitabı
Başarısızlar Kulübü kitap yorumu Evvvet, bugün sizlere çok sevimli bir kitap önerisiyle geldimm! Önce kısaca konusundan bahsedeyim, korkmayın sizi çok bekletmeyeceğim. Ana karakterimiz Çimen'in annesi hayallerini gerçekleştirmek için yurt dışına gidiyor tabi kısa süreliğine. Karakterimizin babası ise nasıl desem şu mükemmeliyetçi, planlı-programlı "başarılı" insanlardan. Tabi oğlunun da kendisi gibi olmasını istiyor ve onun yaptıklarından pek memnun olamıyor. Çimenle babası tezat oluşturuyor gibiler çünkü Çimen oldukça sakar ve topluluk önünde konuşmakta sıkıntı çekiyor. Yeni taşındıkları için de hala hiç arkadaşı da yok. Bir gün öğretmeninin verdiği ödevi oldukça güzel hazırlayıp sınıfın önünde sunamayınca bir kulüp açmaya karar veriyor: "Başarısızlar Kulübü". Hayatta kendini başarısız hisseden her kişinin katılabileceği ve birbirlerine destek olup sorunlarını çözecekleri bir kulüp. Bu kulüp etrafında birçok olay gelişiyor tabi ki kitapta ama daha fazla detay vermiyorum. Şimdi düşüncelerime geçelim. Kitaba tam da deneme sınavı sonrası moral bozukluğuyla başlamıştım, bu duruma en uygun kitap diye geçirmiştim içimden. Timasilkgenç'in kitaplarına genel olarak bu sene başladım ve gerçekten akıcı , sade üslupları ve sevimli resimleri var. Kitapta da üç arkadaş Çimen, Polen ve Yağmur'un (pardon 4, kedimiz Üzüm'ü unutmayalım ) arasındaki bağı, dayanışmayı okumak insana bir şekilde huzur veriyor ve yüzlerde minik tebessümlere neden oluyordu. Pes etmemek, devam etmek üzerine güzel bir kitap. Benim sevdiğim kitaplar arasına girdi. Kitabı kardeşimden almıştım. Genel olarak 5,6,7. Sınıftaki okurlara öneririm . "Birileri önüne taş koyduğunda takılacağım diye düşünüp korkma, o taşı nasıl kaldırabileceğini düşün. Madem böyle bir işe giriştin, pes etme ve nasıl olacağını
1000Kitap
Başarısızlar KulübüAnıl Basılı · Timaş İlk Genç · 2022822 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
10/10
·208 syf.··
Beğendi
·
2022 58. kitabı
Fahrenheit 451 kitap yorumu Öncelikle konusundan bahsetmem gerekirse, Guy Montag işini seven bir itfaiyeciydi. Televizyonun ve teknolojinin hüküm sürdüğü bu karanlık dünyada okuma eylemi ise yok olmak üzereydi zira itfaiyeciler yangın söndürmek yerine ortalığı ateşe veriyordu. Montag'ın işi ise yasadışı olan üretimlerin en tehlikelisini yapmaktı: Kitapları. Montag yaptığı iş üzerine tek bir gün dahi düşünmemişti ve tüm zamanını televizyonla kaplı odalarda öldüren eşi Mildred'le beraber ömrünü geçiriyordu. Ancak yeni komşusu Clarisse'le tanışmasıyla tüm hayatı değişti. Kitapların değerini kavramaya başlayan Montag artık tüm bildiklerini sorgulayacaktı. Insanların, uğruna canlarını feda etmeyi göze aldığı bu kitapların içinde ne var? Gerçeklerin farkına vardıktan sonra bu karanlık toplumda artık yaşanabilir mi? Yoruma geçersek, ilk olarak kitabın isminden bahsetmek istiyorum: Fahrenheit 451 kitap kâğıdının tutuşup yanma sıcaklığı, kitabı elime aldığımda ve ilk sayfasını açtığımda gördüm anlamını ve içimden dedim ki "Yok artık çok anlamlı değil mi?" Bu yazıyı okur okumaz kitaptan beklentim artmıştı. Başta Neil Gaiman'nın yazdığı bir önsöz vardı. Önsöz beni o kadar çok etkiledi ki sayfayı tamamen çizmek, post-itlemek istedim. Beni şaşırtan şeylerden biri ise kitabın konusunun, içeriğinin güncel olması 1950 yıllarında yazılan bir kitap ama 2000'lilerin güncel sorunu. Kitabı okurken bütün duyguları yaşadım resmen. Kitabı bitirdiğimde tüylerim diken diken oldu. İçimden ya biz böyle bir dünyada yaşasaydık diye geçirdim. Gerçekten korkunç olurdu. Yaşanır mıydı böyle bir dünyada? İnsana kitapların değerini anlatan bir kitap herkese okumasını öneriyorum. Yakmak bir zevkti. Bir şeylerin yandığını görmek, karardığını ve değiştirildiğini görmek özel bir zevkti. Dün gece, son on
1000Kitap
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,5bin okunma
8/10
·192 syf.··
Beğendi
·
2022 65. kitabı
Ayasofya'da Bir Gece kitap yorumu Kısaca konusu Sanat Tarihi mezunlarından Mihrimah Ayasofya'da çalışırken eline bir kağıt parçası düşüyor ve ardından bu gizeme arkadaşları Mehmet ve İpek de ortak oluyor. Gizemi birlikte çözmeye, parçaları birlikte bir araya getirmeye çalışıyorlar. Çünkü bu sırrı aydınlığa kavuşturmak Ayasofya'yı korumak demek... İtalya'da başlayan bu yolculuk, Doğu'nun mistik havasında ilk rota olan Diyarbakır Surları'nda da onları şaşırtıyor. Bu macerada yalnız olmadıklarını anladıklarında her şey daha da çıkmaza giriyor. Ayasofya'nın savunma mekanizması ise herkesi şaşırtıyor. "Ne su koruyabilir hazineyi. Ne de kendisi saklayanın. Yıldız gözünde durduğunda. Son şövalye sözünü bozduğunda. Ve Muktedir üzümü yaktığında. Kim koruyabilir mabedi?" Yoruma geçelimmm. Kitapta bazen Mihrimah'ın bakış açısı bazen ise İpek'inki kullanılmıştı, her ikisinde de hem tarihi olarak bilmediğim birçok şey öğrendim hem de onlarla birlikte gizemi çözmeye çalıştım. Yazardan okuduğum ikinci kitaptı ve her defasında gerçekten "Niye daha önce okumadım ki " diye düşünmeden edemiyorum. Harikalar! Yazım dili zaten akıcı oluyor, benim bitirmem 3 günümü falan aldı. Onun dışında kitapta bahsedilen tarihi yerlerin ve eserlerin betimlemeleri gerçeğe uygun ve çok güzeldi. Karakterlerin korkmalarına rağmen Ayasofya için, tarihe duydukları saygı için cesaret gözterip bu sırrı korumaları o kadar değerliydi ki... Son kısmında olağanüstü şeyler gerçekleşmişti, biraz kafa karışıklığı ile kitap sonlanıyor diyebilirim. Genel olarak oldukça beğendim ve herkese de öneririm. Sözü uzatmadan sizi kitaptan birkaç cümleyle başbaşa bırakıyor ve de hayırlı günler diliyorum . "Hayatım adeta o kağıdın kontrolüne geçmişti ve şu andan itibaren hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktı." "İşimize
1000Kitap
Ayasofya'da Bir GeceRana Demiriz · Timaş Çocuk · 20181,261 okunma
10/10
·208 syf.··
Beğendi
·
2022 63. kitabı
Son Ayı Kitap Yorumu Kitabımızın konusu Ayı Adası'nda hiç kutup ayısı kalmadı. Araştırması onları altı aylığına Kuzey Kutbu'na götürdüğünde April'in babası ona böyle söyler. Ancak bir gece April, ufukta belirgin bir ayı silüetinin hareket ettiğini görür. Orada olmaması gereken, aç, yalnız ve evinden çok uzakta olan bir kutup ayısı. Bir şeylerden mahkum kalmış bir ayı, tıpkı April gibi. Aralarındaki beklenmedik bağ büyürken April yeni en iyi arkadaşını kurtarmaya kararlıdır ve böylece hayatının en büyük ve en önemli yolculuğu başlar. Ayıyı kurtarmak için bir yolculuk... Ve belki bu, April'in kendini de kurtarması için bir şanstır... Yoruma geçecek olursaaak... Son Ayı benim ve kuzenimin birlikte okuduğu kitaplardan. Ben ilk çıktığı zamanlarda okumuştum o ise yakın zamanda okudu. Ortak yanımızsa ikimizin de kitabı çok tatlış ve duygu yüklü bulmamız. Küresel ısınma, hayvanlara verilen değer, bir çocuğun bazen bir yetişkinden çok daha fazla şey hissedip bilebileceği gibi pek çok kavramı içinde bulunduruyordu ve üslubu ortaokuldaki öğrencilerin kolayca anlayabileceği şekildeydi. Keşke tüm çocuklar hatta tüm insanlar April gibi hayata şefkat ve merhamet yönünden bakabilse... Ben April'in ve Ayı'nın duygu ve empati yüklü hikayesine bayıldım. Sonda birazcık duygulanmış olabiliriim. Söylemeden edemeyeceğim içindeki siyah beyaz çizimler de çok sevimliydiii. Evett bugünlük bizden bu kadar. Herkese hayırlı günler dilerim.
1000Kitap
Son AyıHannah Gold · Genç Timaş Yayınları · 20221,579 okunma
8/10
·552 syf.··
Beğendi
·
2022 61. kitabı
Ateşin Peşinde Kitap Yorumu (8.5/10) Uzun bir aradan sonra tekrar fantastik kitap önerisi olarak yorum yapıyorumm.  Kitapla ilgili düşüncelerime geçmeden önce konusundan bahsedeyim: Zafira adında bir kız, Nasir adında bir erkek karakterimiz var ve bu karakterlerimiz bir felaket sonucu büyünün elini eteğini çektiği ve ülkenin her bölgesinin birbirinden farklı sorunlarla başbaşa kaldığı Aravistan adı verilen bir ülkede yaşıyor. Zafira ülkenin Demenhur adı verilen her daim karla kaplı bölgesinde yaşıyor ve maalesef büyünün kayboluşunun ardından kadınlara duyulan saygı azalıyor  ve  zayıf olarak görülüyorlar. Zafira da halkı beslemek , ailesi olarak gördüğü arkadaşlarını ve kardeşini korumak için erkek kılığına girerek Arz adı verilen girenin çıkamadığı lanetli bir omanda avcı kimliğine bürünüyor. Nasir ise Sultanın oğlu ve Sultan kimi öldür diyorsa onu öldürüyor.. Herkesin farklı hedeflerinin olduğu bir yolculuğa çıkıyor bu karakterlerimiz ve sonraaa.. Spoiler yoook!!. Yoruma geçelim. Ben Zafira'ya kitabın son 100 sayfasına kadar baya alışmıştım ve o avcı kimliğine güçlü karakterine hayrandım ama sonra hep aynı düşüncelere takılıp kalmaya ve mantıksız hamleler yapmaya başladı. Nasir'i de hep güçsüz ve sıkıcı bir karakter olarak gördüm açıkçası.. Zaten kendisi de sürekli evet ben tam bir korkağım diye düşünüyor. Ama şöyle bir şey oldu başından beri saçma ve kötü bir karakter olarak gördüğüm Altair karakterine sonlarda ısınmaya başladım.(O adamda bir şeyler olduğu başından beri belliydi ama bu kadar beklemiyordum.)Kitapta beklemediğim bir sürü sürpriz şey oldu! Genel olarak merak duygusu ve zincirleme bir sürü olay olduğu için hemen okutuyor kendini. Üslubuna ilk başta alışamadım doğrusu, çünkü Arapça, Farsça kökenli sözcükler ve farklı bir konuşma ağzı vardı. Ama sonradan
1000Kitap
Ateşin PeşindeHafsah Faizal · Yabancı Yayınları · 2021524 okunma