Northeasterwester

Northeasterwester
@Heviii_
#Seçkinbirkimsedeğilim
ÇARESİZLİK...
Gelememeyi sen anlat, Gidememeyi ben anlatayım. Gözüm değil gönlüm kaldı, Beklemek değil özlemek yordu. Hani derler ya; Aşk arafta bir yoldu, Giden gitti dönen yoktu. Ve ekler Nazım Hikmet mektubun sonuna; Herkese selam, sana hasret..."
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Northeaster&Northwester
Yeryüzünün en kadim anlatıcıları rüzgarlardır. Şehirlerin gürültüsünü, dağların sessizliğini ve denizlerin hırçınlığını heybelerinde taşırlar. Fakat kuzeyin o iki fırtınalı kardeşi, Poyraz ve Karayel sahneye çıktığında, doğa kendi sesini kısar ve sadece onları dinler. Onlar, gökyüzünün hem en sert hem de en şiirsel iki efendisidir.Biri denizleri ayağa kaldıran keskin bir çığlık, diğeri dağlardan şehre inen ağır ve mağrur bir uğultu... Poyraz ve Karayel, yeryüzünün ritmidir. İkisi de üşütür, ikisi de fırtınalar koparır ama ikisi de bu dünyaya ait olmanın, direnmenin ve ayakta kalmanın ne demek olduğunu hatırlatır insana. ​Rüzgarların bu sert şarkısı, aslında doğanın kendi kendini yenileme biçimidir. Poyraz’ın hırçınlığı denizleri temizlerken, Karayel’in soğuğu toprağı geleceğe hazırlar. Ve insan, bir kış günü yakasını kaldırıp bu iki rüzgara karşı yürürken anlar: Bizi büyüten, sadece güneşli baharlar değil; ruhumuza dokunan bu mağrur kuzey fırtınalarıdır.
Zar Atan Adam
Ben kimim ki bu dediklerimi diyeyim sana? Ben hiçbir zaman suyun oya oya bir yüze dönüştürdüğü bir taş olmadım. Ne de rüzgarın dele dele bir kavala dönüştürdüğü bir kamış oldum ben. Bir zar oyuncusuyum ben, zar atarım. Bazen kazanırım, bazen kaybederim. Aynı sizin gibiyim ben, hatta belki biraz daha azım hepinizden. Şimdi ne olduysam, o oluşta benim hiçbir payım yok. Eğer bu bahçe tarümar edilmeseydi, belki bir zeytin ağacı olurdum, belki bir coğrafya öğretmeni, belki karıncaların dünyasını araştıran bir uzman, belki de seslerin saklandığı hazinenin bekçisi. Ben kimim ki bu dediklerimi diyeyim sana? Uyanık kaldım geceleri, ay ışığının tadına varmak için değil,
إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ Ölüm, her canlı için kaçınılmaz bir vuslattır. Geriye sadece anılar ve hatıralar kalır. Ruhun şad ,makamın âli olsun♧
الصلاة خير من النوم, "Es-Salâtü hayrun mine'n-nevm" Sabah ezanında "Hayye ale'l-felâh" (Kurtuluşa gelin) çağrısından sonra iki defa tekrarlanır.Mümini uykunun ve dünyevi zevklerin rehavetinden kurtararak güne manevi bir başlangıç yaptırır.İnsanın en sevdiği anlardan biri olan sabah uykusunu, Yaradan'ın rızasına ve huzuruna feda edebilmesinin en güzel kanıtıdır.