"Abum Rabum" şüphesiz benim en sevdiğim kitaplar arasına girmeye başardı. 10 üzerinden 10 puan verebilirim.
.
Iskender Pala bu kitabında Hz. Ibrahim'den yararlanarak semavi dinleri; yani yahudileri, Hırıstiyanları ve Müslümanları bir araya toplamış. Bu üç dini üç dinden insanlarla tartışırmış. Üç dininde ilahi kitaplarındaki ilahi mesajlara yer vermiş. Hepsini birbiriyle karşılaştırmış ve bunun için de Hz.Ibrahim'den yararlanmış. 3 dinin atasından...
.
Biz batı hayranlarının da okuması gerek bence. Batılı insanların (tabi yanlis anlaşılma olmasın hepsini katmıyorum bu gruba) orta doğu hakkındaki asıl düşüncelerini anlatıyor. Doğudaki insanların birbirine düşürüp savaştırarak nasıl uyutulduğunu anlatıyor. 10 tane doğulunun 1 tane Amerikalı edemeyeceğini düşündüklerini söylüyor.
.
Ve benim en sevdiğim kısmı anlatıyorum. Bir tane siyahi prof CIA'de üst yönetici bir kadın ile konuşuyor. Ve onların gerçeklerini yüzlerine vuruyor. O çok sahiplendikleri Hz. Isa'nin bir doğu insanı olduğunu, doğuda doğup doğu insanları gibi yaşadığını söylüyor. Doğu' un tarihini yüzlerine vuruyor.