" Elimizden kitaplarımızı alsanız bir anda ne yapacağımızı şaşırır kalırız ; ne yapacağımızı , kime sığınacağımızı, neye tutunacağımızı , neyi seveceğimizi, neden nefret edeceğimizi , neye saygı duyacağımızı, neyi aşağılayacağımızı bilemeyiz .İnsan olmak , gerçek insan , etiyle kemiğiyle insan olmak bile ağır gelir bize. "
" Her şeyi kitaplara göre düşünmeye , hayal etmeye öylesine alışmıştım ,dünyada her olayın kafamda önceden tasarladığım gibi gerçekleşeceğine öylesine inanıyordum ki , bu tuhaf durumu ilk anda kavrayamamıştım ..."