" Demokrasiyi savunmak, özetle " özgürlüğü savunmak " demektir.Toplumun her türlü düşünceye açık olması ,her türlü sorunun açıkça ve özgürce tartışılması demektir .Yöneticilerin ,özgürce eleştirilmeleri , iktidar çıkarının ,bu özgür ortam içinde ,genel oyla el değiştirilmesi demektir ."