Varlığın kendisiyle vücut bulduğu hakikatler, varoluşun temel amacıdır. Varlık âlemini hakikatten kopardığınızda, geriye anlamsızlık ve boşluk kalır. 21. yy dünyasında yaşadığımız bundan başkası değildir maalesef..
"Size cennetlik kadınları haber vereyim mi? Eşine düşkün, onu çok seven ve eşine eza verdikten sonra yanına gidip; 'İşte karşındayım. Sen benden razı olmadıkça bu gözler uyku görmeyecek.' diyen kimsedir.."
(Taberani, el-Kebir)