Bir kez kendini bulmuş olan kişinin,bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan, bütün insanları anlar
Şu var ki, sanat deyince yalnızca tıp, mühendislik,ressamlık gibi meslekleri anlamamak gerekir; yaşamak da başlı başına bir sanattır; gerçekte insanın uğraşması gereken en önemli;aynı zamanda en güç ve en karmaşık sanattır. Bu sanatın objesi,şu ya da bu gibi bir özel iş değil,yaşama işi yalnızca bir imkan olarak, var olan şeyi geliştirme sürecidir. Yaşama sanatında,insan hem sanatçıdır,hem de sanatının objesidir; hem heykeltıraştır, hem mermerdir; hem doktordur,hem de hastadır.