Friedrich,”Yaratıcı olmaya ve yaratıcılar döllemeye hazır değilsen çocuk yapma” demekte haklı diye hatırlattı kendine. İhtiyaç yüzünden çocuk sahibi olmak, çocuğu yalnızlığından kurtulmak için kullanmak; hayatın amacının , kendinin bir başka kopyasını yaratmak olduğunu düşünmek yanlış. Döllerini geleceğe taşıyarak ölümsüzlüğü yakalamaya çalışmak da yanlış; döllerin senin bilincini içermiyor ki.
Yalnız ölecekti: “ Yanında birileri olsa da insan daima yalnız ölür” diye düşündü.
Eğer insan yalnızsa ve gereklilik bir yanılsamaysa insan özgürdür düşüncesiyle kendisini teselli etti.