Hülya Dumanoğlu

Puan vermedi·190 syf.··
2020 101. kitabı
Güler Öztaşkın
8.1/10 · 29 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·160 syf.··
2020 99. kitabı
#okudumbitti #Ekimyorum2020 #Halil Cibran #Ermiş (152 sayfa) Okuyanlar biliyordur muhakkak,kitap aslında 100sayfa,kalan 52 ne o zaman diyeceksiniz? O da Halil Cibran' ın otobiyografisi.Aynı anda muhtesem bir hikayeyi ve yazarının hayatını okudum,cok ta mutlu oldum. Kitabımız,Orfales sehrinde 12 yıl gecirdikten sonra,doğdugu adaya geri dönmek üzere gelen gemiye binmek üzere olan El Mustafa nın,yöre halkı ile son vedası olmasinin yanısıra,halkın gitmeden ona sorular sorması,ve verilen yanıtlar üzerine. Kısaca hayat ne ,dünyaya ne icin geldik,gitmeden önce nasıl yasamali,değerler,inanclar,dostluk,aşk,sevgi,hayırseverlik gibi bir cok soruya verilen inanılmaz güzel cevaplar,beni benden aldı Sizlere hayatın kapkara olduğu söylenmiştir. Ve ben derim ki hayat,sahiden karanlıktır,saik olduğu zaman başka Ve her saik kördür,bilgi olduğu zaman başka Ve her bilgi boşunadır,çalışma olduğu zaman başka Ve her çalışma nafiledir,aşk olduğu zaman başka Ve her ne zaman aşkla çalışırsanız kendinizi kendinize yakınlaştırırsınız ve ötekine ve Tanrı'ya. Dün bugünün hatırasından başka birşey değildir ve yarın bugünün rüyası. Kitapla kalın huzurla kalın,mutlu akşamlar
ErmişHalil Cibran · Olympia Yayınları · 202085,4bin okunma
Puan vermedi·160 syf.··
2020 100. kitabı
#Okudumbitti #Ekimyorum2020 #Jack London #Adem'den Önce(150 sayfa) Öyle bir kitap okudum ki,tek kelimeyle mükemmel.Özellikle de yazılıs yılının1906 olduğu gerçeği göz önünde bulundurulunca,kurguya hayran olmamak elde değil. Jack London hep merak ettiğim bir yazardı,tanışmak bugüne kısmet oldu,çok ta mutlu oldum.Hatta bugüne kadar ben bu yazarı okumak icin bu kadar geç kaldıgım için kendime çok kızdım. Kitaba gelince,ilk çaglarda yaşiyor olsaydınız,ağaclarda,mağaralarda... Tabi ki Jack London bu kitabi yazmadan kısa bir süre önce,evrim teorileri ortaya atılmıştı.Doğal olarak yazarımız,bu konu hakkında anladığım kadarıyla epey araştırma yapmış olmalı.Ama o günün imkanları ile düşünüldüğünde bu kadar yakın,hatta bugün cogu doğru kabul edilen bilgilerden bihaberken,nasıl bukadar öngörülü oldugu inanılmaz.Kitap hakkında uzun uzun bilgi vermek istemiyorum.Zira okunmalı,siddetle tavsiye ediyorum demek zorundayım ki öyle. İlk cağ insanlarının,daha doğrusu bugün bilimsel ismi ile homoerektus,neandertallerin ve homosapiense gecişin,insanin ilk toplu katliaminin hikayesini okuyorsunuz,karakterle beraber,sonsuz ormanlarda daldan dala ziplayip,tehlikeli ve vahsi hayvanların yanı sıra,kendilerinden daha gelismiş olan başka bir insan topluluğunun gazabından korkuyorsunuz.Müthis bir macera yaşamıs gibi hissettim kendimi. Bir Jack London hayranı olduğum da doğrudur Okumayan varsa tekrar söylüyorum,kacırmayın derim.Muhakkak okunmalı. Sevgiyle ve kitapla kalın kitapcanlarım. Mutlu huzurlu akşamlar
Âdem'den ÖnceJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202526,1bin okunma