Yazarın dili ve merak uyandırıcı kurgusu ile birlikte tarihe ışık tutan, perspektifi geniş bir roman... Konular , geniş bir bakış açısı ile yorumlanmış . Okurken hem düşündüğüm hem de yer yer geçmişe gidip günümüze dönerek muhasebeler yaptığım bir okumaydi. Tam bir başucu kitabı . Okunması gereken bir roman .
İstanbul şehremini Ömer Faiz Efendi, Şeyhülislam a dönerek "Efendim , İslam'ı bile Avrupalılar dan almaliyiz .Adamlar bize öğretilmiş olan düzgün İslam'a uygun davranıyorlar, bizse bozulduk. İslam'ı tekrar en baştan başlayarak onlardan öğrenmemiz lazım. "