Sohbet edebiliyor musunuz?
Sohbet, karşımızdakine anlatmak, öğretmek, nasihat etmek değildir. Sohbet karşımızdakine üstünlük tasladığımız tek taraflı bir iletişim değildir. Sohbet iki eşit insanın yaşamı paylaştığı karşılıklı bir iletişimdir. Sohbette yaşamın müziğiyle olanı vardır; dinleme ve söyleme karşılıklı dans eder. Korku Kültürü içinde yetişenler ya güçlü ya zayıf, ya korkutan ya da korkan durumunda oldukları için eşit ilişki yaşamaya alışık değillerdir. O nedenle sohbet edemezler. Sohbet ancak Değerler Kültürü'nde yer alabilir ve sürekli bir keşif ortamı oluşturur. İyisiyle kötüsüyle her yaşam olayında mutlaka keşfedilecek, anlam verilecek bir yön vardır. Bunun gerçekleşmesi, ancak iki olgun insan arasında süregiden bir sohbetle mümkündür. Iletişiminiz devam ederken, birbirinizi keşfedebiliyor musunuz? İletişimiz içinde gittikçe azaldığınızı mı yoksa çoğaldığınızı mı hissediyorsunuz? Unutmayın, yok olmak için değil, var olmak için evleniyorsunuz.