...Nefret ederim bu tül perdelerden! Bunlar, ne vardır, ne yoktur. Yaşamda, varla yok arası bir şeyi tanımlamak gerekirse, tül perdeleri örnek göstermeli. Bunlar, ne görüntüyü tam keser, ne görüntüyü tam yansıtır. Sevişip de bakire kalmış kadınlara benzer...
...Ben koleksiyon meraklısı değilim. Yaşama bir tür tutunmadır koleksiyonculuk. Bir tür var olma tarzı. Benim de pasaport koleksiyonum var. İstediğimden değil, yazgı da demeyeceğim, rastlantılarla oluştu: İspanyol pasaportu, İtalyan pasaportu, Avusturya pasaportu, Alman pasaportu, Yunan pasaportu... Sizce hangisinin numarasını yazmalıyım?
...Yazgı nedir? Erkimizi hiçe sayan, bize yazılmış yaşam çizgimiz mi? Yoksa böylesine gizemli kavramlar içeren yazgı, sadece, sıradan bir rastlantı mı? Bizim dışımızda, başka bir gücün belirlemediği, şöylesine, geçerken oluşan?...