Kur'an'a göre Tanrısal kitapların aslı gökte yazılı:
"Gökte ve yerde göze görünmeyen hiçbir şey yoktur ki, apaçık bir kitapta (Levhi Mahfuz' bulunmasın." (Neml,75)
..
Sümerlerde de aynı inanışı görüyoruz. Onlara göre dünyadaki bütün olaylar ve Tanrıların istekleri gökte yıldızlarla yazılıydı. Bunların okunması veya yorumlanmasından astroloji doğmuştur.
Hani konuşmuştuk ya, insan vücudu tatile giderken ne bulursan tıkıştırdığın bir bavul gibi. Bir kere açtıysan bir daha katiyen aynı şeyleri içine sığdıramıyorsun.