Bir kitabı okurken geçen 2 saatin ömrümün birçok senetlerinden daha dolu,daha ehemmiyetli olduğunu fark edince insan hayatının ürkütücü hiçliğini düşünür ve yeis içinde kalırdım.
İnsanlar birbirini tanımanın ne kadar güç olduklarını bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense,körler gibi rasgele dolaşmayı ve ancak çarpışdıkça birbirinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyorlar.