Bazılarınız der ki, "Neşe kederden daha yücedir" ve bazılarınız da şöyle der: "Hayır, keder daha yücedir!"
Fakat derim ki ben de, etle tırnaktır onlar. Birlikte gelirler ikisi, biri size eşlik ederken, bilin ki diğeri yatağınızda uyumaktadır.
Neşeli olduğunuzda kalbinizin derinliklerine bir bakın; sizi neşelendiren şey aslında kederlendiren şeydir.
Kederli olduğunuzda tekrar bakın kalbinize ve görün; aslında sizi mutlu eden şeydir sizi kederlendiren.
Derim ki ben, hayat yalnızca hevesin yokluğunda karanlıktır.
Kör olur bütün hevesler bilginin yokluğunda.
Her bilgi boşunadır içinde çalışmak yoksa. Çalışmaksa hiçbir işe yaramaz içinde aşk olmadığında;
Ve aşkla çalıştığında bağ kurarsın kendinle benliğin arasında, birbirleri arasında ve Tanrı ile bir bağ.