Öğretmen olma yolunda emin adımlarla ilerken bu kitap bende bir çok şeyi sorgulamamı ve aslında eğitim dediğimiz şeyin şuan Dünya'da eksiklerle dolu ve bu eksiler giderildiğinde inanılmaz bir değişime yol açacağını daha iyi anlamama vesile oldu. Kitabı okurken bir çok duyguyu bir arada yaşadım ama genel olarak üzüldüm diyebilirim çünkü çocuklarımız, geleceğimizin mirasçıları daha şimdiden okul kurumuyla tanıştıklarında kitapta bahsedildiği gibi yavaş yavaş toplumun olmasını istediği birey değilde kendi hayal gücüyle ve en önemlisi özgür bir düşünce yapısıyla çevresinde ve kendinde hayal bile edemeyeceği değişiklikler bırakabileceğinin farkında olarak yetişmelidir. Kitapta da geçiyordu benimde analiz ettiğim bir şeydi ben bu sistemin neresindeyim ve ne yapıyorum? Diye kendime sorduğumda, çok düşündüm evet ama yanlış olan şeyleri düzeltebilmek için her zaman bir fırsat vardır bende bir öğretmen adayı olarak bu yanlışlarla mücadele etmem gerektiği bilincindeyim ve bu mücadelemde yorulmadan, umutsuzlağa kapılmadan yolumda yürümem gerektiğinden bir kez daha emin oldum. Bende daha derin farkındalıklar yarattığın için teşekkür ederim Gatto..