Babüselam adeta devlete gösterilen saygının kapısıdır.Bugün müzelerin gişelerinin bulunduğu bu kapıdan girerken Sadrazam Paşa dahil, kimse at at üzerinde kalmazdı.Herkes atından inip yürürdü.Avlunun kenarındaki kubbenin, ki adeta imparatorluğun cihanşümul karekterini temsil eder ve o da İstanbul’un her yerinden görünür.