Yani, öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı,
Yetmişinde bile, meselâ, zeytin dikeceksin,
Hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil,
Ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için,
Yaşamak yani ağır bastığından.
Nazım Hikmet Ran
“ Beni güzel hatırla
Bunlar son satırlar…
Farzet ki bir rüyaydım
Esip geçtim hayatından
Yada bir yağmur
sel oldum sokağında
Sonra toprak çekti suyu
kaybolup gittim…
Beklide bir rüyaydım
Senin için..
Uyandın ve ben bittim..” Orhan Veli Kanık