Ezgi

Ezgi

, bir kitabı yarım bıraktı
Sarah J. Harris
7.5/10 · 154 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Ezgi

, bir kitap okudu
Puan vermedi·412 syf.··
Beğendi
·
5 günde okudu
·
2023 1. kitabı
Jane Austen
8.4/10 · 98bin okunma
Gurur Ve Önyargı
Puan vermedi·412 syf.··
Beğendi
·
2023 1. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 15 Temmuz 2023 01:07
Hepimizin bildiği adıyla Aşk ve Gurur, sayılı klasiklerden.. Oysa Darcy'nin aşıp Elizabeth'e geldiği 'Gurur' ve Elizabeth de kelimenin tam anlamıyla 'Önyargı'. Kitabın ilk basımındaki adlandırılışı 'Gurur ve Önyargı' bence kitabı çok daha iyi yansıtıyor. Jane Austen başarılı bir yazar ancak bazı kısımlarda yazarı şaşırtacak kadar güzel betimlemelere, ayrıntılı anlatımlara sahipken; bazı bölümlerde karakterlerin konuştuklarını söyleyen bir paragrafla konuyu bitirmiş. Bense yazarın anlatımından karakterlerin bu harika yansımasında, yazılmayan o diyalogları okumak isterdim. Bunun dışında kalemine sağlık. Farklı bir açıdan bakacak olursak, filme uyarlanan kitapların hep mahvolduğunu düşünmüşümdür. Ancak önce filmini izlememe rağmen kitap sürükleyici bir hızla bitti, satırlarını merak etmekten ve filmin güzel bir uyarlama olduğunu düşünmekten öteye gidemedim. Yanı sıra İngilizce'de hitapların, Mr. - Mrs. - Miss, birbirine benzer olması da ilk kez bu kadqr hitap içeren bir çeviri okuyanlar için kafa karıştırıcı olabilir. Ben filmi önce izlemenin bir avantajı olarak, karakterleri gözümde canlandırmanın olumlu etkisinden söz edebilirim. Yine de bu güzel eseri başta okumuş ve ardından izlemiş olmayı yeğlerdim. Filmi izlediyseniz ve sonunda size de karakterlerin yaşamına biraz daha değinilmesi gerekiyormuş gibi geldiyse kesinlikle kitaba bir şans vermelisiniz. Filmi izlemediyseniz de bu klasik eseri önce okumanın sonra da seyretmenin zevkine varmalısınız... E. Y.
Edebiyat-Düşünce
Aşk ve GururJane Austen · İlya Yayınları · 201298bin okunma
"Benim sana ya da başka birine nedensiz yere övgüler yağdıracağımdan hiç korkma. Hiç gerek yok buna. Çünkü gerçekten sevdiğim insanlar çok değildir; beğendiklerim ise daha az. Dünyayı görüp tanıdıkça memnuniyetsizliğim artıyor, insan karakterinin ne kadar tutarsızlıklarla dolu olduğunu; faziletli veya akıllı gibi görünenlere bile nasıl hiç güven olmadığını gün geçtikçe daha iyi anlıyorum."
Sayfa 151 - Elizabeth·Kitabı okudu
Kitap Alıntısı

Ezgi

, 1000Kitap'a katıldı.