Yönetimde halkın çoğunluğunun her şeyi yapmaya hakkı olması ilkesini dine aykırı ve korkunç buluyorum ama yine de tüm iktidarların kökenini çoğunluğun iradesine bağlıyorum. Kendimle mi çelişiyorum?
Toplum sakindir; kesinlikle kuvvetinin ve esenliğinin bilincinde olduğu için değil, tersine kendisini zayıf ve hastalıklı sandığı için; bir çaba gösterirse ölmekten korkar: Herkes sıkıntıyı hisseder fakat hiçbirinin daha iyinin peşine düşmek için gerekli cesareti ve enerjisi yoktur.
İçinde bulunduğundan farklı bir toplumsal durumu hiç aklına getirmeyen, başlarındakilerle eşitlenebileceğini asla tahayyül etmeyen halk, onların iyiliklerini kabul ediyor ve haklarını hiç tartışma konusu etmiyordu.