Televizyon kitapların ve düşünmenin yerini aldı, insanın iç dünyasındaki faaliyetleri azalttı ve genel anlamda zekâya ket vurdu. Televizyon, hayattaki tüm problemlere hazır çözümler sunar oldu.
Okuduğum her kitapta hiçbir şey bilmediğimi daha çok fark ediyorum. Her bitişte okuduğum en iyi kitap bu diyorum. Bir sonra ki kitap geliyor en iyisi bu diyorum. En iyisi yok sanırım. Hepsi iyi :)
Hazır ahlâki ve siyasi çözümler servis ve empoze eden okul, kültür bakımından bir barbarlık kurumudur. Böyle bir okul özgür bireyler değil, köleler yaratır ve bu hâliyle medeniyete katkı sağlasa da, kültürü geriletir.