Korku cezadan çok daha beterdir, çünkü ceza bellidir, ağır da olsa, hafif de, hiçbir zaman belirsizliğin dehşeti kadar, o sonsuz gerilimin ürkünçlüğü kadar kötü değildir.
...insanın vedalaşmak için ne kadar az zamana ihtiyacı olduğunu ve yanında götüremeyeceğini bilince her şeyin ne kadar değersiz göründüğünü fark edip korktu.
İçinde hala acıyan bir yer vardı, ama iyi şeyler vaat eden bir acıydı bu, tamamen kapanmadan önce kabuk tutarken yanan yaralar gibi sıcak, ama yumuşak bir acı.
Kadın dediğin güzel doğmaz.Kadın ilgi gösterdikçe, sevdikçe, sevdiğini hissettirdikçe güzelleşir.İşte bu yüzden bütün kadınlar birer çiçektir...Ayrıca kadının çiçek olduğunu biliyorsa, iyi bir bahçıvan olmayı da bilir adam gibi adamlar...