Birini veya birilerini kaybetmeden, kaybetmenin derin ve sonsuz acısını yüreğinde hissedemez insanlar çünkü insanoğlu tecrübe ederek öğrenir her olguyu. Bazen bir oyuncağını, bazen maddiyatını, bazen maneviyatını ve bazen de en yakınlarından biri avucundan kayıp gitmeden, insanlar anlayamaz o elinin altındakilerinin değerini. Bazı insanların kıymetini, onları kaybedince anlayacaksınız...
Üç günlük dünya hayatında, elimizden geldiğince kimseyi üzmemeye özen göstermeliyiz. Bugün hayatımızda olanlar, bir vakit sonra hayatımızdan çıkabilir ve sonsuza kadar görmeyebiliriz onları. Bu yüzdendir ki sakin ve sağda duyulu olmakta fayda vardır çünkü fevri hareketlerden kaçınıp, konuşarak halletmeliyiz bütün olumsuzlukları.
Mutlu olmak ve insanları mutlu etmek kolaydır aslında, onları dinlemek ve onlarla konuşmak, insanlar için en güzel terapidir. Yaşam koşulları ve coğrafyamız elbette ki zordur mutluluk için ama bu değildir ki her olumsuzlukta boynumuzu büküp, pes edeceğiz. Son nefsimize kadar çabalayacağız amaçlarımız için çünkü Erdemli bir insana durmak yakışmaz ve önümüze çıkan engelleri birer birer atlatmanın yollarını arayacağız.