16 Mart 1923 tarihinde, Mustafa Kemal Atatürk, Adana da esnafa hitaben yaptığı konuşmada, "Memleket en sonunda yine gerçek sahiplerinin elinde karar kıldı. Ermeniler ve diğerlerinin burada hiçbir hakkı yoktur. Bu bereketli yerler köyü ve öz Türk memleketidir...." dememiş miydi? Böylece, Cumhuriyet'in azınlık politikalarının çerçevesi ve geleceği belirlenmiş olabilird..