Öyle kişiler vardır ki, hangi alanda olursa olsun, mutluluğa er- miş bir rakibi ile karşılaştıkları zaman, onda olan bütün iyi şeylere sırt çevirir, onun sadece kötü şeylerini görürler... Ama öyle kişiler de vardır ki, tam tersine, bu mutlu rakipte, her şeyden çok, kendilerini yenilgiye uğratan üstünlükleri bulmak ister ve gönülleri yana yana, onda sadece iyi şeyler ararlar.
Himmlisch ist's, wenn ich bezwungen
Meine irdische Begier,
Aber doch wenn's nicht gelungen
Hatt ich auch hübsch Plaisir!*
Dünyada hırsımı yenersem,
Bu tanrısal bir davranış olur;
Ama, bunu başaramazsam,
Yine de zevk almış olurum.
"Ne üzerine düşüncelerimi istiyorsun?.."
"Şunun üzerine: Diyelim ki evlisin, karını seviyorsun, ama, bir başka kadına tutulmuşsun..."
"Bağışla beni, ama ben bunu hiç anlamıyorum. Bu, tıpkı iyice karnını doyurduktan sonra bir fırının önünden geçerken francala çalmaya benzer. Bunu nasıl anlamazsam, onu da öyle anlamıyorum."