Klasiklerin okunmasında bir beis yok elbette fakat klasikleri okumaya bir saplantı haline getirmek de günümüz ya da günümüze yakın dönem edebiyatını kaçırmak tuzağına düşürebilir okuru.
Çirkin bir kalbin içine uyandık bir ruh koymak niçin? Beğenilmediğini her yerde, her şeyde ihmal edildiğini daha çabuk fark ettin diye mi? Çirkinin ağzındaki güzel söz, acizin ağzındaki haklı söz kadar boş, faydasız bir şeydi.