Dünyada açıkyüreklilikten zor ve övmeden kolay bir şey yoktur. Açıkyüreklilikle yüzde bir değerinde bile olsa, bir nota falsolu oldu mu, uyumsuzluklar hemen fark edilir; övmede ise, baştan sona bütün notalar falsolu bile olsa, yine de kulağa hoş gelir, zevkle dinlenir.
"Daha soylu, daha gönlü yüce... " Bütün bunlar saçma , anlamsız ve benim reddettiğim batıl inançları yansıtan eski kavramlar! İnsanlığa yararlı olan her şey soyludur! Benim anladığım bir tek kavram var: Yararlı!