..seyirciyi bir biçim, Dural bir yığın durumuna indirgeyen, onu yalnızca "seyreden" olarak kabul eden tiyatro anlayışına da karşıyım. Sahneyi seyirciye uzaktan gösteren, ona güleceği ve ağlayacağı yerleri zorla kabul ettiren, onu belli ve kalıplı bir biçimde giydirip aynı yöne çevrilmiş koltuklar içinde tutuklayan tiyatrodan seyirciyi kurtarmak gerekmektedir. Tiyatroda, seyirciye eski saygınlığını kazandırmak zorunludur.
Olağan seyirciyse genellikle, yalnızca bir eğlenme yeri olarak görür tiyatroyu. Günlük fıkralara gülmek için hazırlamıştır kendini; ama duygulanmak da ister...