Aşağıda olanın korkması gerekmez düşmekten
Alçakta olanında yoktur gururu
Oysa mütevazı olanın sonsuza kadar
Rehberi olacaktır Tanrı.
Elimdekiler yeter bana
İster az,ister çok olsun
Tanrım,bir tek şefkat dilerim senden
Çünkü sen bizi öyle korursun.
Fazla olan her şey yüktür
Hac yolcularına;
Bugün azla yetinip ahirette saadet bulmak
En iyisidir her çağda.
Mutluyum bana bir iş verilmesinden
Gün boyu durmadan çalışmaktan,
Bana sağlık, güç ve ümit getiriyor,
Ve ben nihayet neşeyle söylüyorum:
"Başım,istersen düşün,yüreğim,istersen hisset,
Ama sen ellerim, sen hep çalış hep işlet!"
Keşke yüreklerimizi de yıkayabilseydik
Geçen zamanın kirlerinden,
Ve tıpkı onlar gibi benliklerimizi de,
Arındırabilseydik su ve havanın büyüsüyle
İşte o zaman yeryüzü gerçekten de
Bayram yeri olurdu