"Sekiz tarakta dokuz bezi var" diye bir darbı mesel vardır ya... işte ben oyum. Hiç de mühim olmayan fakat kesafet derecesi arttıkça artan çeşitli meşgaleler arasında, arzu ettiğimi değil, mecbur olduğumu yapmak vazifesinde bulunmakla cereyanı hâle uyarak akıp gidiyoruz.
Hayatın her dönemecinde bir mânâ olduğu gibi büyük ve değerli insanların ölümleri de hayatları kadar ibretli oluyor. Allah'la ve kullarıyla barışık olarak yaşamış olmak büyük bir saâdet.
İbrahim Hakkı hazretlerinin güzel bir sözü vardır: "El sanatta gönül hazrette" der. İşte insan oğlu her hal ü kârda bu parolayı dilinden ve kalbinden eksik etmemek gerek.